آشنایی با بهترین داروهای تقویتی بعد از کاشت مو

بازدید کننده 3049 شنبه 18 آذر 1402 گروه: مقالات
از 0 رای
0

داستان آزار دهنده ریزش مو و طاسی سر تنها با کاشت مو به پایان نمی‌رسد و تازه بعد از انجام پروسه کاشت وظیفه شماست تا با استفاده از داروهای تقویتی بعد از کاشت مو فولیکول‌های مو را تقویت نموده تا موهای حجیم و پر پشت‌تری داشته باشید. چنانچه رعایت نکات بهداشتی اعم از استفاده از شامپوهای مناسب پس از کاشت مو، استفاده از روبالشتی‌های مناسب، استفاده از داروهای تقویتی پس از کاشت مو و ...  را به خوبی و به صورت منظم انجام دهید بعد از سه ماه شاهد رویش موهای کاشته شده خواهید بود. مهم‌ترین دلیل تاکید بر استفاده از قرص‌های تقویتی پس از کاشت مو، در واقع کمک به محکم شدن فولیکول‌ها در پوست سر و جلوگیری از، از بین رفتن آنها و افزایش سرعت رشد موها در شروع فاز جدید رشد مو یعنی پس از سه ماه است.

 

چرا از قرص تقویتی بعد کاشت مو استفاده می‌شود؟

می دانیم که  استفاده از قرص‌های تقویتی بعد کاشت مو  نقش بسزایی در استحکام فولیکول‌های پیوندی دارد. بعد از عمل کاشت مو برای سرعت در بهبود التهاب سر و کمک به رشد بهتر موها لازم است از قرص تقویتی بعد از جراحی کاشت مو استفاده کرد. در صورتی که موهای شما ریشه ضعیفی داشته باشند یا بر اساس نتیجه آزمایشاتتان مشخص شده باشد که  سطح ویتامین‌ها و مواد معدنی بدن شما پایین است، پزشک علاوه بر تجویز داروهای تقویتی بعد از کاشت مو، مزوتراپی را هم برای استحکام و رشد بیشتر فولیکول‌ها تجویز می‌نماید.

 

لیست بهترین دارو تقویتی بعد کاشت مو

اما برای پاسخ به  سوال پر تکرار همه درمانجو‌ها که  از کدام  داروهای تقویتی بعد از کاشت مو، جهت نگهداری موهای کاشته شده باید استفاده کرد، در ادامه مقاله با ما همراه باشید. در این مقاله در مورد بهترین داروها و مکمل‌های پس از کاشت مو به طور کامل برای شما توضیح داده‌ایم.

 

1- قرص هیر ویت( hair- vit)

 یکی از داروهای تقویتی بعد از کاشت مو، قرص هیر ویت است. از آن‍جا‌ که قرص هیر ویت دارای تمام ویتامین‌های گروه B، زینک، آهن و اسید‌های آمینه شامل سیستئین و متیونین است، مصرف این دارو برای تمام افرادی که به تازگی کاشت مو انجام داده‌اند توصیه می‌شود. این دارو به تقویت فولیکول‌های پیوندی کمک کرده و ضخامت تار‌های مو را افزایش می‌دهد، بنابراین موها به راحتی شکسته یا دچار موخوره نمی‌شوند. همچنین استفاده از این قرص پس از کاشت مو باعث افزایش درخشندگی مو‌ها خواهد شد. در نتیجه مصرف قرص هیرویت بعد از کاشت مو به رشد بهتر مو‌های پیوندی کمک  فراوانی می‌کند.

 

 

2- قرص بیوتین

بیوتین، یک قرص تقویتی بعد از کاشت مو است و حاوی مقادیر قابل توجهی ویتامین B7 می‌باشد که تاثیر بسزایی روی سرعت رشد مو دارد. بیوتین را به عنوان ویتامین H نیز می‌شناسیم. قرص بیوتین در تولید کراتین موثر در ساختار مو نقش بسیار مهمی دارد. بنابراین مصرف این قرص‌ تقویتی بعد از کاشت مو سبب رشد مو‌های کاشته شده، استحکام و بهبود بافت مو شده و امکان از دست رفتن فولیکول‌ها را کاهش می‌دهد.

 

قرص تقویتی بعداز کاشت مو

 

 3- قرص فیناستراید

قرص فیناستراید، داروی تقویت مو بعد از کاشت است که با نام پروپشیا نیز شناخته می‌شود معمولا برای درمان طاسی در مردان تجویز می گردد. اما از آنجا که فیناستراید سطح DHT را 70٪ کاهش داده و سطح تستوسترون را 9٪ افزایش می‌دهد برای جلوگیری از ریزش مو در زنان نیز کاربرد دارد. قرص تقویتی فیناستراید را پس از عمل کاشت مو به این دلیل تجویز می‌کنند که از تبدیل هورمون تستوسترون به دی هیدرو تستوسترون جلوگیری می‌کند و به این ترتیب مانع ریزش فولیکول‌های پیوندی گردیده و در رشد آن‌ها تاثیر چشمگیری دارد.

 

4- محلول ماینوکسیدیل

می‌توان گفت یکی از داروهای تقویتی بعد از کاشت مو، ماینوکسیدیل است. البته متخصص باید بر اساس نیاز شما و در صورت تشخیص ضعف در فولیکول‌های مو این دارو را تجویز کند. ماینوکسیدیل برخلاف سایر قرص‌های تقویتی، به صورت محلول در درصدهای مختلف در داروخانه‌ها به فروش می‌رسد. غلظت مورد نیاز برای استفاده از این محصول را باید پزشک تجویز کند. ماینوکسیدیل 2 و 5 درصد محلولی تقویتی است که به صورت موضعی بر روی محل پیوند استعمال می‌شود. معمولا ماینوکسیدیل 2 درصد را برای خانم‌ها و 5 درصد را برای آقایان به عنوان محلول تقویتی پس از کاشت مو قابل استفاده می‌شود ...

 

5-ویتامینA

ویتامین A  یک داروی تقویت مو بعد از کاشت می‌باشد که در ترکیبات مکمل‌های مختلف مو به کار رفته است. قرص‌های حاوی ویتامین A تاثیر قوی بر روی سلامت ریشه و پوست سر دارد. مصرف مکمل ویتامین A پس از کاشت مو با تولید سبوم از ایجاد شوره سر و ریزش مو جلوگیری می کند.

 

 6- ویتامینC

مکمل ویتامین C یکی از داروهای تقویتی بعد از کاشت مو است. نام ویتامین C را بیشتر برای تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از سرماخوردگی شنیده‌ایم. اما خوب است بدانید که مصرف ویتامین C پس از کاشت مو، سبب بهبود سریع زخم‌ها در پوست سر شده و با تولید کلاژن باعث می‌شود فولیکول‌های کاشته شده بهتر به پوست سر متصل شوند.

 

7- ویتامین E

یکی از داروهای تقویتی بعد از کاشت مو، ویتامین E است. از آنجا که ویتامین E، خونرسانی به پوست سر را افزایش می‌دهد نباید بلافاصله پس از کاشت مو از این مکمل مصرف کنید. بهترین زمان مصرف ویتامین E پس از دوره نقاهت و بهبود زخم‌های پوست سر است. این ویتامین سبب تقویت فولیکول‌ها و افزایش اکسیژن رسانی به آن‌ها خواهد شد.

 

8-ویتامین D

ویتامین D یکی دیگر از داروهای تقویتی بعد از کاشت مو است که نقش مهمی در سلامت فولیکول‌های پیوندی دارد. ویتامین D ویتامینی محلول در چربی است که به رفع ریزش مو و سلامت و حفاظت از فولیکول‌های مو بعد از انجام پیوند کمک فراوانی می کند.

 

9- اسید فولیک

یکی از قرص‌های تقویتی بعد کاشت مو، اسید فولیک است. این قرص که جز خانواده ویتامین B است نقش بسزایی در تولید سلول‌های قرمز خونی داشته و با خونرسانی به فولیکول‌های پیوند زده شده، توانسته است در بین داروهای تقویتی بعد از کاشت مو رتبه خوبی را به خود اختصاص دهد و سبب تقویت و رشد موها گردد.

 

قرص‌های تقویتی بعد کاشت مو

 

10- مکمل روی(Zink)

 از دیگر داروهای تقویتی بعد از کاشت مو، مکمل روی یا قرص زینک است. روی، در تولید کراتین،برای تقویت و رشد و نگهداری فولیکول‌های کاشته شده مناسب است. این مکمل را می‌توان به‌صورت قرص یا شربت مایع جهت تقویت پوست و مو و ناخن‌ها مصرف کرد.

 

روی یک داروی تقویتی بعد از کاشت مو

 

 

11-آهن

مکمل آهن یکی از داروهای تقویتی بعد از کاشت مو است و در رشد و نگهداری موها پس از عمل کاشت مو بسیار مناسب می‌باشد. مصرف مکمل آهن به عنوان داروی تقویت مو بعد از کاشت و جلوگیری از ریزش مو ناشی از فقرآهن بسیار مفید خواهد بود. آهن را می توان به‌ صورت قرص یا شربت آهن مصرف کرد.

 

12-روغن دانه کدو تنبل

شاید عجیب باشد که روغن دانه کدو تنبل را به عنوان یکی از داروهای تقویتی بعد از کاشت مو معرفی کنیم، اما این روغن یک مکمل غنی از اسیدهای چرب ضروری است که از تولید dht جلوگیری کرده و باعث تقویت و رشد مو می‌شود. این دانه روغنی سرشار از مواد مغذی از جمله آنتی اکسیدان‌ها و اسیدهای چرب مفید برای سلامتی موها می‌باشد که می‌توانید آن را به عنوان یک قرص تقویتی بعد از کاشت مو در برنامه روزانه خود بگنجانید.

 

13-مکمل های کلاژن

همانطور که می‌دانید کلاژن پروتئینی است که در ساختار مو، استحکام و قابلیت ارتجاعی آن نقش بسیار مهمی دارد. از آنجا که کلاژن با تامین مواد مغذی برای فولیکول‌های مو سبب رشد و بهبود موهای پیوندی می شود، برخی متخصصان قرص یا پودر یا مکمل مایع کلاژن را به عنوان یکی از  داروهای تقویتی بعد از کاشت مو توصیه می‌کنند.

 

داروهای ضروری بعد کاشت مو

 به جز داروهای تقویتی بعد از کاشت مو، لازم است از برخی داروهای ضروری نیز بعد از این عمل جراحی استفاده کرد. داروهای ضد التهاب، آنتی بیوتیک و ضد درد در دسته داروهای ضروری بعد کاشت مو قرار می‌گیرند. در ادامه مقاله به معرفی داروهای ضروری جهت از بین بردن التهاب و درد بعد از کاشت مو پرداخته‌ایم.

 

داروی ضد التهاب

آمپول دگزامتازون یکی از داروهای ضد التهاب بعد از عمل کاشت مو می‌باشد. از رایج ترین عارضه‌ها پس از عمل کاشت مو، ورم و التهاب در ناحیه پیوند و بانک مو است. برخی از متخصصان جهت برطرف کردن این عارضه آمپول دگزامتازون را به عنوان ضد التهاب قوی بعد از کاشت مو جهت رفع التهاب تجویز می‌کنند.

 

 داروی ضد درد

استامینوفن کدئین‌دار یکی از بهترین داروها برای رها شدن از درد پس از کاشت مو است. با توجه به این که مصرف ضد‌دردهای دیگر مانند آسپرین، ژلوفن و ایبوپروفن ممکن است به رقیق شدن خون و ایجاد خونریزی منجر شود؛ توصیه می‌گردد این نوع داروها را بعد از عمل کاشت مو مصرف نکنید.

 

داروی تقویت مو بعد از کاشت

 

 

آنتی بیوتیک

بعد از هر عمل جراحی احتمال بروز عفونت وجود دارد به همین دلیل معمولا اکثر پزشکان یک آنتی بیوتیک بعد از هر جراحی تجویز می‌کنند. آزیترومایسین یکی از بهترین آنتی بیوتیک‌هایی است که بعد از عمل کاشت مو به افراد توصیه می‌شود.

 

شامپو مخصوص کاشت مو

بعد از عمل کاشت مو لازم است حتما از شامپوی مخصوص استفاده شود. برندهای معتبری از شامپوهای مخصوص کاشت مو در بازار موجود هستند. این شامپوها دارای خاصیت کاهش تورم، قرمزی و مغذی فولیکول های تازه مو بوده و به بهبود تورم و التهاب موهای تازه کاشته شده کمک می‌کند.

 

مصرف قرص تقویتی بعد کاشت مو را تا چه زمان باید ادامه داد؟

دوره مصرف داروهای تقویتی بعد از کاشت مو معمولا سه تا شش ماه است. پزشک متخصص با انجام آزمایش و بر اساس نیاز بدن شما، قرص‌های تقویتی بعد کاشت مو را برای شما تجویز کرده و طول دوره مصرف را به شما اعلام خواهد کرد. با مصرف کامل و به موقع این قرص‌ها، سرعت رویش موهایتان بیشتر شده و ضخامت موهای رشد یافته افزایش خواهد یافت.

 

سوالات متداول

چرا بعد کاشت مو باید دارو مصرف کرد؟

بعد از کاشت مو برای رفع التهاب و تقویت موهای پیوند زده شده باید از داروهای تقویتی بعد از کاشت مو یا داروهای ضروری دیگر استفاده کرد.

 

اگر مصرف قرص تقویتی بعد از کاشت مو را قطع کنم دچار ریزش می‌شوم؟

اگر از داروی تقویت مو بعد  کاشت طبق نظر پزشک و در مدت زمان گفته شده استفاده کنید دچار ریزش نخواهید شد.

 

شروع قرص‌های‌های تقویتی بعد کاشت مو از چه زمانیه؟

معمولا پزشک پس از یک هفته داروهای تقویتی بعد از کاشت مو را به شما تجویز می‌کند.


مشاوره تخصصی مشاوره تخصصی

ارسال دیدگاه

مشاوره تخصصی
با کارشناسان ما در تماس باشید